คำอธิบายรายวิชา 

                        ความหมายและแนวทางในการเป็นผู้ประกอบการ และการเสริมสร้างความคิดสร้างสรรค์เพื่อให้มีความคิดริเริ่มที่จะประกอบธุรกิจของตนเอง หรือใช้แนวทางของผู้ประกอบการเพื่อเสริมสร้างประสิทธิภาพในองค์การ ครอบคลุมถึงโครงสร้างธุรกิจของประเทศ คุณลักษณะของผู้ประกอบการ ปัญหาของธุรกิจขนาดกลางและย่อม การแสวงหาโอกาสทางธุรกิจ การจัดทำแผนธุรกิจ และการประยุกต์แนวคิดของผู้ประกอบการมาใช้กับองค์การธุรกิจทั่วไป

          Definitions and approach to entrepreneurs, enhancing creativity in to initiative  conduct their own businesses, The approach of entrepreneurs to create the organization efficacy; Structure of the country, Characteristics of entrepreneurs, The problem of small and medium sized businesses; Seeking business opportunities; Preparing a business plan; Application of the concept of entrepreneurship to a business organization

คำอธิบายรายวิชา 

   ความหมายและพื้นฐานของการตลาด การวิเคราะห์พฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งส่วนตลาด ตลาดเป้าหมายและการกำหนดตำแหน่งทางการตลาด แนวคิดเกี่ยวกับสินค้าและบริการ  ลักษณะการกำหนดราคา  ระบบช่องทางการจัดจำหน่าย  การสื่อสารทางการตลาดและการจัดการการตลาด

   Meanings and basics of marketing principles, consumers' behavior analysis, market segmentation,  target market and market positioning, concepts of goods and services, theory of pricing, channels of distribution system, marketing communication , market management

คำอธิบายรายวิชา 

   หลักการจัดการ กระบวนการจัดการ บทบาทของผู้บริหารและหน้าที่ในการจัดการ ได้แก่ การวางแผน การจัดการองค์การ การจัดคนเข้าทำงาน การสั่งการ การจูงใจและการควบคุม ลักษณะของอำนาจหน้าที่ ความรับผิดชอบ แนวความคิดเกี่ยวกับภาวะผู้นำ แนวคิดเกี่ยวกับพฤติกรรมองค์การ ประกอบด้วยพฤติกรรมกลุ่ม การติดต่อสื่อสาร ความขัดแย้ง และวัฒนธรรมองค์การรวมถึงการกำหนดยุทธศาสตร์เพื่อการพัฒนาองค์การให้สามารถตอบสนองต่อการเปลี่ยนแปลง

   Principles of management, management procedures, roles of executives in management, i.e. Planning, Organization management, Job assignment, Commanding, Motivating and Controlling, Characteristics of authorities and responsibility, Concepts of leadership, Concepts of organizational behavior, i.e. Group behavior, Communication, Conflict, and Organizational culture, Strategy setting for organizational development in changing world.